17 dec. 2010

Bara jag som tycker det är så tjatigt om man är gravid och så frågar andra :
"Har det kommit någon bebis ännu ?" De som frågar det borde ju fatta att man antingen hör av sig eller skriver det på tex facebook, msn eller vad som helst...
Jag själv tyckte det var så irriterande med just den frågan, och det var inte bara en som frågade utan massor så till slut svarade jag att jag antingen fick en pojke eller en flicka som vägde 15-16 kg och var 20 cm ;)
Och som standard-fråga som gravida brukar få
" Är du säker på att det är en och inte två ?" är nog den mest uttjatade frågan som finns, räcker väl med att man känner sig som en stor, fet valross som går som en pingvin?
Jo, en sak till som är så störande som gravid, folk som man inte känner som SKA känna på ens mage, UTAN att fråga?
Vad är det för fel med vissa? Som gravid så tror vissa att man är allmän egendom...
Nästa gång tänker jag inte göra samma misstag, nästan gång tänker jag inte vara tyst eller bara ge små pikar ,som jag gjorde under min graviditet , om någon okänd ska känna och klämma...
Tänker nu på några tanter jag kanske träffade första gången, de sa hej och frågade hur jag mådde, påpekade hur stor mage jag hade, om jag var säker på att det var en...vips! så lägger de handen på min mage och ska "gulla".
Nej, nu ska jag sluta va irriterad och fokusera på det roliga istället.


Väger nu 93 kg :) Så sen igår har jag gått ner 1 kg och tänker inte gå upp den kilon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar