15 dec. 2010

Har ätit en liten ostkaka och en bakelse på 6 veckor kom jag tänka på nu.
Känner ingen sug efter sött längre, smakade coca-cola häromdagen och det var vidrigt, alldeles för sött. ush!


Lite enkla tips på hur viktminskingen ska fungera.
( har kopierat det men tyckte det var så bra tips)
  • Kom ihåg att varje förändring är en förändring, oavsett om du ska gå ner 20 eller 5 kg.
  • Sätt upp en målbild och föreställ dig den. Då är det lättare att behålla fokus.
  • Förbjud ingenting. Fokusera i stället på allt du får göra.
  • Planering är a och o. Både kort- och långsiktig.
  • Komplettera matförändringarna med motion. Satsa på den motion du tycker är rolig.
  • Berätta för din omgivning att du bestämt dig för att gå ner i vikt, och var inte rädd att be om stöd.
  • Planera in små godbitar då och då så att du har något att se fram emot.
  • Lär dig att skilja på hunger och sug.
  • Bestäm dig. Sätt ett startdatum ett par dagar framåt, och då är det avstamp som gäller.
Måste dricka mera vatten men glömmer ju det hela tiden :S


Imorgon ska jag till en tatuerare, skulle igentligen dit idag men han var inte där, han ska tatuera mig helt gratis ,blev skitglad då jag fick veta det hihi
Vi ska dit så han får titta på den jag har på armen så får vi se vad han kan göra, men vill gärna ha nåt snyggt med stjärnor på och kanske Felicias namn på.

Den syns ju inte så bra på denna bild men hittade ingen bättre just nu.
Det är ialf ett hjärta med en pil igenom med en viss persons namn i mitten av hjärtat, gjorde den då jag var 18 år(man har ju vart yngre o dum ;) )
Den fulingen ska ÄNTLINGEN bort...
Har väntat på denna stund alldeles för länge tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Hoppas du blir nöjd m nya tatoon ;) ååå din som ska bort känner jag igen, en gammal vän hade en sådan på magen, eller iallafall väldigt lika. Tyvärr finns hon inte i livet idag längre. Hoppas allt går bra för dej m vikten. Kram //T.

    SvaraRadera
  2. Jadå, allt är bra förutom den jag har nu :D
    Tråkigt att höra dedära med din vän :(
    kramis

    SvaraRadera