13 dec. 2010

Tänk om...

Sen igår är det nån utlänsk kille som har skrivit meddelanden till mig på facebook, massa konstigheter.
Första tanken var :
TÄNK OM det är mitt ex som låtsas vara någon annan?
Jag tittade lite på hans sida och han har enbart 2 vänner, inga jag känner överhuvudtaget, kurder (som mitt ex)
Han var sån som testade mig massor, låtsades vara någon annan bara för o se om jag var otrogen eller gjorde nåt "dumt" i hans ögon och dessutom en kvinnomisshandlare som försökte kontrollera en totalt och trycka ned en och slog en för minsta lilla.
Så...det skulle VERKLIGEN inte förvåna mig om det är han men jag är inte rädd för honom idag,
jag är inte samma person som jag var då när jag var med honom.
Det som har hänt har gjort mig starkare...
Det är HAN som har gjort fel, varför ska jag skämmas?
inte JAG som gjort något fel.
Det är alldeles för många kvinnor idag som blivit misshandlade som skäms, som är rädda!
Som sitter hemma och har depprissioner och panikångest för vad deras män gjort mot de.
Det är många som säger att det bara är att göra slut men det är faktiskt inte så enkelt som man kan tro.
De manipulerar en och trycker ned en och får en att tro att man inte kan hitta något bättre.
Men DET KAN MAN, man måste bara komma till just den punkten att:
 "jag förtjänar något bra, en bra partner som behandlar mig med respekt, kärlek och tro"
Det tog nästan 5 år innan jag nådde den punken och det är det bästa jag gjort i mitt liv.
Det kan ta en sekund eller flera år att komma till den "punkten" och det är inget att skämmas för om det så tog 10 år att inse det, bara man tar sig loss.

http://www.kvinnofridslinjen.se/om-vald-mot-kvinnor/index.php?gclid=CPG5qsOo6qUCFZgA3godVxkG1w

Du är inte ensam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar